Субота, 27 Квітня, 2024

Завершення ери фіакрів, або як у Чернівцях автомобіль з’явився

Дев’ятнадцяте століття – час розквіту та активної розбудови Чернівців. У той же час до Чернівців приїжджає чимало знаті та інтелігенції, гуртуючись довкола серця Буковини. Активний розвиток міста був просто неможливим без появи громадського транспорту, пише сайт chernivtsi-future.com.ua.  

Так у Чернівцях, відповідаючи на потреби часу та суспільства, з’явилися предтечі сучасного громадського транспорту – фіакри. Що це був за транспорт та про появу перших автомобілів на галасливих вуличках міста – читайте у матеріалі нижче. 

Дорогі та неохайні, або чому фіакри у Чернівцях були приреченими 

Фіакри

Вперше фіакри виїхали на вулиці міста 1838-го року, коли візник Марціан Юркевич дав початок розвитку цього транспорту у Чернівцях. Не маючи жодної альтернативи, фіакри дуже швидко набрали популярності серед міщан і користувалися попитом, через що їх кількість дуже стрімко зростала. 

Щоправда, відсутність конкуренції серед транспорту негативно впливала на візників. В архівних даних та старих газетних статях можна знайти інформацію про те, що чернівчани частенько нарікали на роботу транспорту – мовляв, візки були неохайними та брудними, а ще – дорогими. Далеко не кожен чернівчанин міг собі дозволити таку поїздку навіть на муніципальному транспорті, що вже й казати про перевезення у приватних візників, які теж тоді почали з’являтися у місті. 

Монополію на громадський транспорт у чернівецьких візників на фіакрах забрало двадцяте століття – з його початком у місті розпочали курсувати перші трамваї, яким не судилося “дожити” до сучасності, проте які почали витісняти фіакри з вулиць Чернівців. Приблизно у той же час з’явилися омнібуси – каретний транспорт на кінній тязі, який міг одночасно перевозити кількох пасажирів. 

Трамваї разом з “новацією” у вигляді омнібусів швидко здобули свою популярність серед чернівчан і згодом змогли повністю покривати потреби міста у перевезеннях. Існують навіть свідчення про те, що візники фіакрів влаштували справжню війну проти муніципалітету та проти своїх конкурентів – псували трамвайні вагони та карети омнібусів, кидали у них камінням та грязюкою. 

Щоправда, всі ці зусилля були даремними. 

Поява першого автомобіля на вулицях Чернівців 

Справжнім проривом у прогресі та розвитку Чернівців стала поява першого автомобіля. Появу цього виду транспорту датують 1906-м роком, цим же роком датують і появу першого “поштового автомобіля”. 

Спершу автомобілі, звісно ж, дозволити собі могли не всі. Це була дорога превілея, якою могли користуватися лише представники заможної верстви населення.  

На заваді розвитку цього транспорту стояв поганий стан вулиць, однак і це муніципалітет доволі швидко вирішив – через кілька років відкрили перший автомобільний шлях, який вів до Садгори. Візників на фіакрах, фактично, поставили в нелегкі умови існування – щоправда, вони не збиралися це “ковтати”. 

Поява автомобілів у Чернівцях спровокувала початок нової війни – цього разу це була боротьба між перевізниками та водіями автомобілів, яку оголосили перші. Вони нерідко влаштовували бійки та провокували конфлікти, намагаючись витіснити неминучий прогрес з Чернівців.  

Прогрес автомобілів у Чернівцях таки був неминучим, бо вже через кілька років після їхньої появи з’явився новий різновид транспорту – громадське маршрутне таксі. Маршрутне таксі було набагато дешевшим задоволенням для міщан, а ще – було вигідним вирішенням для муніципалітету, який не мусив піклуватися про налагодження рейок, електричного обладнання чи закупівлі дорогих вагонів для трамваю.  

Відома і дата першої аварії, спричиненої рухом автомобілів у Чернівцях, – 1914-й рік, коли водій зіткнувся із підводою. 

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.