Субота, 18 Травня, 2024

З вітерцем у небі, або як зароджувалася авіація Буковини

Літальний транспорт став чудовим винаходом людства – завдяки авіації стали можливими перельоти між країнами світу, з’явилися нові можливості туризму. Щоправда, розвиток авіації у світі та, зокрема, на Буковині, пов’язують не з туризмом, а з необхідністю вести бойові дії, пише сайт chernivtsi-future.com.ua

Так, авіація на Буковині розвинулася саме завдяки численним війнам двадцятого століття. Як це відбувалося, коли був здійснений перший політ та інші цікаві факти з історії авіації – читайте у матеріалі нижче.  

Перше знайомство буковинців з авіацією 

Авіація на Буковині та на інших теренах України розвивалася завдяки трагічним подіям двадцятого століття. Передусім, сприяла Перша світова війна, румунська окупація регіону, а також жахлива Друга світова війна. Необхідність здобувати перемоги у війнах змушувала авіаконструкторів та інженерів того часу плідно працювати, щоб подарувати керівництву чергову “машину” для бомбардувань та нальотів. 

Так, у жовтні 1910-го року, ще до початку Першої світової війни буковинці могли побачити у небі перший політ. Його здійснив інженер-авіатор Кашпар, який здійснив перший пробний політ. Ще через кілька днів він здійснив другу спробу, а тоді – підняв у небо літак типу “Блеріо” на висоту близько тридцяти метрів, здійснивши горизонтальний політ над чернівецьким летовищем та ловлячи захопливі погляди місцевих.  

Другим інженером-авіатором, який здійснив політ у чернівецькому небі, став румунський фахівець Аурел Влайку. Аурел Влайку назавжди вписав своє ім’я в історію розвитку авіації, адже був талановитим інженером, винахідником та авіаконструктором, пілотом. Інженер здійснив свій політ на власноруч спроєктованому літаку. За цією подією спостерігало понад тридцять тисяч захоплених глядачів. 

Той же рік виявився дуже “плідним” на польоти. Згодом у буковинському небі здійснили політ, з якого зробили низку знімків, які потім почали використовувати для дизайну листівок. 

Авіація Буковини у воєнні роки 

Через кілька років після знаменитого першого польоту у небі над Буковиною розпочалася славнозвісна Перша світова війна. Тоді ж авіацію почали застосовувати не у цілях демонстрації винаходів авіаторів, а задля ведення активних бойових дій. Вже з перших днів війни військові почали використовувати літаки задля розвідувальних дій. Ще згодом літаки почали використовувати і задля виконання бойових завдань, адже противник (Буковина тоді належала до Австро-Угорщини) завдавав численних авіаударів по Чернівцях. 

Австрійці, у свою чергу, завдавали ударів по російських на той час містах. Від таких авіанальотів страждало цивільне населення з обох сторін. Літаки у небі можна було побачити, коли ті відправлялися задля проведення оперативної та тактичної розвідки, а також коригування артилерійського вогню по противнику. 

У листопаді 1917-го року Росія та Австро-Угорщина підписали угоду про перемир’я, тоді ж припинилися бойові дії та перестали використовувати авіацію. Відродилася активність авіації тільки тоді, коли розпочалася окупація Буковини військами королівської Румунії. 

Куди кращим для розвитку авіації Буковини був мирний період. У час, коли настало перемир’я та спокій у країнах Східної Європи, відбулася реорганізація військово-повітряних сил Румунії та Буковини у її складі. Тоді з’явилися нові можливості та перспективи співпраці з сусідніми країнами, завдяки чому значно виросла якість авіації та стан літаків. 

З плином часу почала розвиватися і цивільна авіація. 1927-го року біля села Рогізна відкрили аеропорт “Чернівці”. 

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.