Субота, 27 Квітня, 2024

Як буковинець майструє дерев’яні літаки

У 1903 році в небо злетів перший у світі літак. Це був “Флаєр”, якому вдалось протриматись у небі 59 секунд і пролетіти 260 метрів. Століття потому буковинець Леонід Ковальчук розпочав власноруч будувати літак. У цьому матеріалі на chernivtsi-future.com.ua ми більш детально розповімо про діяльність цього майстра. 

Покликання 

За освітою Леонід економіст. В юності чоловік дуже прагнув вступити до авіаційного училища, але не судилось. Згодом протягом багатьох років Леонід Ковальчук майстрував повітряні судна в Африці, навчав інших авіамоделюванню. У зрілому віці йому вдалось здійснити свою мрію – опанувати пілотування. Це була одна з найщасливіших митей у життя Леоніда. Тоді він отримав посвідчення приватного пілота.

Захопився авіацією Леонід ще у дитинстві. Коли йому було шість років, він став свідком посадки літака АН-2. Це його так вразило, що юнак “захворів” літаками на все життя. 

На рідній Буковині Леонід працює над дерев’яним біпланом. У 2003 році буковинець розпочав свою роботу. На цю справу його надихнув британський двомісний біплан “Де Гевілленд”. У 1925 році його розробив англійський конструктор. У ті часи це був дуже популярний літак, який використовували для приватних польотів. 

Майстрування літака 

Для будівництва літака Леонід власноруч виготовляє усі деталі. Основним матеріалом є карпатська сосна, а також авіаційна фанера. Кожна деталь забирає у чоловіка чимало часу та сил. Тож робота розтягнулась на роки і стала сенсом його життя. 

Свій літак Леонід будував за чіткими правилами. Чоловік також радився з авіаконструктором з Харкова. Ковальчук вважає його своїм ідеологічним наставником. У Харків буковинець возив окремі деталі, аби почути думку іншого майстра. Проєкт його літака практично повністю збігся з оригінальним кресленням конструктора Де Гевілленда. 

Леонід планує, аби злітна вага літака не перевищувала 700 кілограмів. Він має бути багатофункціональним. До прикладу літак може бути тренувальним, де парашутист легко зможе здійснити стрибок з передньої кабіни. Також на цьому аероплані можна транспортувати поранених бійців. Адже авіація такого типу стала в пригоді під час Другої світової війни. 

Значним плюсом є те, що літак досить компактний. При майструванні Леонід зробив все так, аби аероплан мав чудову властивість займати мало місця. Усе це завдяки тому, що його крила можуть складатись. У результаті літак можна буде легко перевозити автошляхами. Цьому залізному птахові потрібно лише 50 метрів злітної смуги, щоб опинитись в небі, і 100 метрів, аби приземлитись. 

У 2018 році розпочалось фінальне будівництво літака. Леонід планував встановити потужний бак для того, аби легко долати великі відстані. А першим своїм маршрутом визначив Чернівці-Суми. Процес майстрування затягнувся на стільки років через брак часу, а також через місцеву владу. До Леоніда дійшли чутки, що на місці його майстерні хочуть збудувати дитячий садок. 

Гурток

Окрім літакобудування, Леонід ще займається гуртком повітряних зміїв. Він навчає дітей моделюванню та конструюванню транспортної техніки. Учні роблять паперові літаки, які потім запускають в небо за допомогою невеликої рогатки. Також діти майструють моделі човнів, пароплавів, автомобілів, танків і вітрильників. 

У власній майстерні Леонід зберігає колекцію різноманітних транспортів. Серед експонатів є модель першого в світі рейсового автобуса, а також декілька моделей ретрокарів. Також у чоловіка є зменшена копія трьохпалубного пароплава “Вестерн рівер”, який колись курсував по Міссісіпі. Усі експонати з власної колекції Леонід намагається відтворити разом з вихованцями гуртка. 

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.