Що там із тролейбусами у Чернівцях? 5 гривень – обґрунтована ціна чи ні?

тролейбус

Епопея у Чернівцях із громадським транспортом ще не думає завершуватися. Чернівчани не погоджуються із вартістю, яку з 1 березня встановить Чернівецьке тролейбусне управління, а міські перевізники хочуть підвищити плату за проїзд слідом за тролейбусами. Коли нарешті управління міста і громадяни прийдуть до спільного консенсусу? Читайте на chernivtsi-future 

Нагадаємо, що з 1 березня вартість проїзду у тролейбусах міста становитиме 5 гривень, а не 3. Окрім того, міська рада планує сприяти безготівковій оплаті проїзду, тому знижує вартість проїзду до 4 гривень за умови користування транспортним квитком. Таким чином, собівартість однієї поїздки можна з часом зменшити до 3 гривень, якщо одразу купити великий пакет проїзду.

Причини підняття вартості

У Чернівецькому тролейбусному управлінні пояснюють зміни збільшенням вартості кіловату світла, що зумовлює підвищення собівартості одного проїзду. Зокрема, вартість кіловату електроенергії, закладена в попередній тариф (3 гривні), складала 2 гривні 75 копійок. В нинішньому (5 гривень) – 2 гривні 90 копійок. Водночас, з січня один кіловат світла коштує вже 3 гривні 08 копійок. Крім того, суттєво змінився розмір мінімальної зарплатні та прожиткового мінімуму. А він є базою для розрахунків усіх тарифних ставок. Відтак, тролейбусники кажуть, що економічно обґрунтований тариф становить 6 гривень 40 копійок. В управлінні вважають таку ціну проїзду іще заниженою, ніж необхідно в реальності, проте вже кращою за теперішню. У цій сумі враховані відсотки за лізинг та комісія за обслуговування лізингу. А також затверджені виконкомом нижчі ціни за поїздку для студентів, школярів та при безготівковому розрахунку.

Проте представники Чернівецького центру реформ та розвитку вважають підвищення тарифу завчасним кроком. На їхню думку, спочатку необхідно розібратися з розрахунками за проїзд. Адже наразі, завдяки деяким компенсаціям для тролейбусного управління (наприклад, за пільговиків), їм узагалі неважливо, скільки сплачують за проїзд пасажири. Бо різниця в тарифах покривається коштом бюджету Чернівців. Тобто за кошти платників податків. Виходить, що чернівчани сплачують за проїзд у тролейбусах двічі: як пасажири і як платники податків, з яких міський бюджет і компенсовує ЧТУ збитки. Активісти Центру реформ та розвитку припускають, що це триватиме доти, доки не почне повноцінно працювати автоматизована система обліку пасажирів. Лише тоді можна буде вести реальну дискусію, яким сьогодні є економічно обґрунтований тариф на проїзд у тролейбусах.

маршрутка

Маршрутники обурені

Тим часом, чергового підвищення хочуть й автобусні перевізники. Маршрутники вимагали підвищення проїзду ще до того, як зробили дорожчим проїзд у тролейбусах. За їхніми словами, економічно обґрунтований тариф відрізняється на різних маршрутах. Проте законодавство не дозволяє встановлювати різні тарифи на проїзд у міському транспорті. В області тарифи відправили у «вільне плавання» і ніхто їх не піднімає до захмарних висот, бо бояться конкуренції – одразу з’явиться перевізник, що запропонує нижчу ціну. А з міськими перевезеннями – катастрофа. Перевізники мають надію, що рано чи пізно в місті таки зміниться ситуація з перевезеннями на краще. Наразі ж маємо збитковий тариф, дороги, на яких убиваємо автобуси та постійно їх ремонтуємо, і постійні затримки з відшкодуваннями з бюджету за пільгові перевезення.

Цікава публікація?

Поділіться нею в соцмережах

 
The website encountered an unexpected error. Please try again later.