Четвер, 24 Жовтня, 2024

Кіберспорт на світовій арені. Нова ера олімпійських ігор?

Світ кіберспорту переживає тектонічні зрушення. Нещодавнє оголошення окремих Олімпійських ігор із кіберспорту за підтримки Саудівської Аравії викликало ажіотаж в індустрії, що стрімко розвивається.

12-річна угода ставить кіберспорт на один щабель із традиційними різновидами спорту, на кшталт плавання чи гімнастики, що може підштовхнути до його визнання та зробити офіційним різновидом спорту.

Якими будуть ці електронні Олімпійські ігри? Нумо розбиратися в деталях.

Квітуча екосистема конкурентних ігор

Останні 20 років кіберспорт розвивався чи не найшвидше, а кульмінацією цього процесу стало те, що у 2024 році за великими кіберспортивними фіналами спостерігали мільйони.

Світ цифрових ігор, де колись грали лише в прості рольові ігри або онлайн-казино, перетворився на клондайк багатокористувацьких ігор, де гравці транслюють свої двобої тисячам глядачів в інтернеті.

Проте яскрава графіка та висока конкуренція — не єдині рушійні сили такої шаленої популярності, адже такий бум популярності має завдячувати дружний кіберспортивній спільноті (безліч кіберспортивних клубів, платформ і форумів для спілкування фанатів), самовідданості гравців і появі нового покоління спортсменів.

Професійні геймери завзято тренуються і змагаються під величезним тиском, наслідуючи відданість і дисциплінованість зірок традиційних різновидів спорту. Зростання визнання породило нові досягнення: турніри з кіберспорту збирають стадіони, а спонсорська підтримка досягла рекордних показників.

Та найбільшим досягненням є нещодавнє оголошення про організацію перших Олімпійських ігор із кіберспорту в Саудівській Аравії у 2025 році. Цей крок ставить кіберспорт на один щабель із традиційними різновидами спорту, на кшталт плавання та гімнастики.

Передумови оголошення

Така гучна заява не стала повною несподіванкою, адже про включення кіберспорту в Олімпійські ігри говорять на всіх рівнях уже кілька років.

Включення кіберспорту до програми Ігор Співдружності та Азійських ігор 2022 року стало переломним моментом, а їхній успіх зацікавив представників Міжнародного олімпійського комітету (МОК). Головною подією стало об’єднання двох всесвітньо відомих зірок кіберспорту — Лі Санг-Хьока (Faker) та Чжун Чжи-Хуна (Chovy) — у складі південнокорейської команди.

Жевріють перспективи й для великих міжнародних двобоїв, наприклад, данська команда «League of Legends» може зійтися зі своїми корейськими колегами, або створення національних збірних із зірковими гравцями конкурентних організацій.

Такому поширенню сприяли й великі кіберспортивні кампанії, які чинили тиск на Міжнародний олімпійський комітет (МОК), аби його члени розглянули можливість включення цього різновиду спорту до програми Олімпійських ігор. До маркетингових заходів із популяризації такої ініціативи долучилося кілька зірок, а низка онлайн-видань опублікували яскраві статті на підтримку нових кіберспортивних подій.

Кіберспортивна спільнота радо вітала ухвалу відповідного рішення, але воно мало й чимало негативних наслідків.

Потенційні проблеми

Почнемо з порівняно легкої проблеми — керівникам кіберспортивних організацій важко визначити ігри, у яких змагатимуться на Олімпіаді.

FAKER vs DEFT! T1 VS KT! | ТОП 5 League of Legends Plays

Раніше були ухвалені League of Legends і Street Fighter, але включення жорстоких шутерів від першої особи, на кшталт Call of Duty, викликає занепокоєння щодо збереження духу історичних змагань.

Задля розв’язання цієї проблеми керівники кіберспортивних організацій запропонували поступовий процес інтеграції, у якому пріоритетними є такі цінності, як спортивна майстерність.

Питання участі в кіберспортивних подіях представників обох статей також ставить під сумнів принцип інклюзивності. На професійному рівні жінок і досі надзвичайно мало, а нещодавній Чемпіонат світу з кіберспорту в Саудівській Аравії був широко розкритикований через відсутність на ньому жінок.

Водночас Олімпійські ігри з кіберспорту обіцяють розпочати нову моду — організатори зобов’язалися забезпечити можливості для участі представників обох статей із самого початку змагань, що стане революцією в міжнародному кіберспорті.

Також викликає занепокоєння дотримання в Саудівській Аравії прав людини, зокрема, щодо ставлення до жінок та ЛГБТК+ осіб. Після Олімпійських ігор із кіберспорту дедалі гучніше чутно звинувачення в створенні позитивного сприйняття країни та відволікання від соціальних проблем через спорт («відбілювання репутації через спорт»). Під час змагань у Саудівській Аравії де-не-де можна було помітити певні зрушення у розв’язанні цього питання, та й держслужбовці запевняли, що обов’язково врахують зауваження щодо інклюзивності, але роботи й досі дуже багато.

Великі перешкоди

Олімпійські ігри з кіберспорту заслуговують на те, щоб їх називали революцією в змагальних іграх, але для цього потрібно подолати кілька серйозних перешкод.

Зокрема, чимало уваги та часу потрібно приділити проблемам із повагою до фундаментальних прав людини та включення ігор, що містять насильство.

Проте, якщо Олімпіада привітно поставиться кіберспорту, не поступаючись основними цінностями, то кіберспортивний світ радикально зміниться.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.