Субота, 23 Жовтня, 2021

Підготовка до зими у Чернівцях: чи готові комунальники міста до опадів

Холодний сезон не за горами, зовсім скоро у Чернівцях почнуться зимові опади, які доведеться якось розчищати та оптимізувати для безперешкодного пересування містом на транспорті чи пішки. За станом доріг, тротуарів і вулиць у Чернівцях під час негоди відповідає комунальне підприємство «МіськШЕП», яке уже розпочало перевірку техніки і займається її переобладнанням до вимог сезону. Не обійшлося без замовлення сумішей піску і солі, хоча якась частина цього залишилася на підприємстві ще з минулого року, який, наскільки можна згадати, був не сильно обтяжливим у плані опадів. Про те, наскільки готовий «МіськШЕП» до похолодання, які має проблеми і як планує їх вирішувати, читайте у матеріалі на “chernivtsi-future.com.ua“.

Старість та занедбаність техніки

За словами директора КП Едуарда Дущака, наразі підприємство має у резерві близько 4 тисяч тонн суміші піску та солі, проте для нового сезону цієї кількості буде замало. Тож закупили ще 1,5 тисячі тонн солі та близько 2 тисяч тонн піску, які скоро завезуть на склад «МіськШЕПу». Але якщо з цим проблем немає, то існує інша, набагато серйозніша і тривожніша, оскільки вирішити її не можна у короткі терміни. Мова йде про техніку, яка вже давно віджила свій оптимальний експлуатаційний стан.

Як стверджує Едуард Дущак, маючи конкретну кількість машин, на вулиці випускають лише 60-70% з них, оскільки більшість автомобілів і тракторів занадто старі та не можуть виконувати необхідну розчищувальну роботу у тому вигляді, який потребують Чернівці. Майже вся техніка на підприємстві перебуває в обігу з 1990-х років, тож як можна говорити про миттєвість реагування і швидкість проведення робіт, якщо автомобілі навіть завестися інколи не можуть.

Влада, наскільки може стверджувати директор, не планує найближчим часом допомагати підприємству фінансово. А на балансі «МіськШЕПу» немає коштів, щоб самостійно потягнути закупівлю нової техніки. Вже і так витратили чималу суму на сіль та пісок, без яких взагалі не обійтися у зимовий період, оскільки вони дуже важливі для забезпечення безпеки дорожнього руху. Звісно, постає питання, чому не знайти більш дешевші замінники піску, як от хімічні протизаводні засоби (хлорид натрію, хлорид магнію).

Machine working for the maintenance of highways and city streets.

Чому варто дбати про покриття доріг піском

На підприємстві відповідають, що пісок – це перший матеріал, який був використаний, щоб сприяти збільшенню тертя обледенілих дорожніх покриттів взимку. І хоч хімічні засоби набагато ефективніше відновлюють дороги до безпечного рівня тертя після хуртовини, однак пісок все ще використовується для зимового обслуговування як більш доступний засіб. Пісок може допомогти зменшити слизькість дороги і, зрештою, кількість аварій.

Якщо ви хочете використовувати пісок на власній території, є кілька застережень, про які слід пам’ятати. Перший – сухий пісок не ефективний. Причиною є те, що сухий пісок дуже легко здувається з дороги за допомогою помірних обсягів руху. Слід попередньо змочити речовину водою або рідиною для обмерзання. Змочування піску допоможе захистити його від збиття і зменшити норму нанесення шліфувальної машини на цілих 50%.

Пісок не є екологічно нешкідливим. Не існує такого поняття як екологічно чистий матеріал, оскільки всі матеріали мають свій характерний вплив на навколишнє середовище. З точки зору екологічно чистого масштабу пісок кращий, ніж хімічна речовина для знезараження, хоча він і впливатиме на якість повітря, адже сприяє підвищенню рівня PM10. Ці частинки можуть утворюватися в міру подрібнення піску внаслідок дорожнього руху.

Latest Posts