Четвер, 20 Червня, 2024
Home Blog

Колеса та ролики на рохлю

0

Час від часу настає момент, коли потрібно змінювати колеса і ролики для рохли. Жителі Чернівців неодноразово стикалися з цією проблемою, тому ми з вами розглянемо у цій статті коли слід міняти колеса та ролики на рохлю та як їх правильно підібрати для ефективної роботи.

Коли слід міняти колеса та ролики на рохлю?

Багато власників підприємств і великих бізнесів, які часто використовують рохли для перевезення вантажу, ставлять питання “Коли варто міняти колеса та ролики на рохлі?”. Зокрема, для того, щоб забезпечити безпеку на підприємстві, а також ефективність та належну роботу обладнання, змінювати колеса та ролики на рохли слід у таких випадках:

  • При зносі. Колеса та ролики рохли зношуються з часом. Це залежить від інтенсивності використання обладнання, типу поверхні, на якій вона експлуатується, та інших факторів. До явних ознак зносу можна віднести: стирання протектора та пошкодження на поверхні коліс;
  • При явних ушкодженнях. Це може бути пошкоджено внаслідок ударів, зіткнень або інших зовнішніх впливів. При виявленні їх слід не затягувати, а відразу ж замінити для того, щоб запобігти можливим проблемам з прохідністю, маневреністю та безпекою роботи рохли;
  • При втраті міцності. Слід зазначити, що колеса для візків можуть втратити свою первинну міцність. Це відбувається внаслідок постійного впливу зовнішніх факторів. Перші прояви деформації, тріщини чи інші ушкодження є сигналом у тому, що необхідно негайно замінити колеса рохли;
  • При зниженні продуктивності. Погіршення роботи рохли – очевидна ознака того, що необхідно провести заміну коліс або роликів.

Важливо стежити за станом коліс та роликів вашої рохли та своєчасно замінювати їх за необхідності, щоб забезпечити безпечну та ефективну роботу у себе на підприємстві. Колеса та ролики для рохли можна придбати в інтернет-магазині “Пак Трейд”.

Як правильно підібрати колеса та ролики на рохлю?

Важливо не тільки знати, коли міняти колеса на рохлю, але також вміти їх правильно підібрати. Адже правильний підбір відіграє першорядне значення, забезпечуючи безпеку, ефективність та комфорт при експлуатації. Зокрема, для того, щоб підібрати правильні колеса та ролики на рохлю слід враховувати:

  • Тип рохли;
  • Здійснюване навантаження на рохлю;
  • Місце експлуатації, тип поверхні, що використовується;
  • Розмір коліс;
  • Матеріал та тип роликів.

При покупці коліс та роликів у магазині “Пак Трейд”, пам’ятайте, що правильно підібрані матеріали забезпечать не тільки безпеку та продуктивність вашої рохли, але й продовжать термін її служби. Фахівці магазину допоможуть вам обрати оптимальні варіанти, враховуючи специфіку вашого обладнання та умови експлуатації. Завдяки цьому, ви зможете знизити витрати на обслуговування і ремонти, а також підвищити ефективність роботи вашого складу чи виробництва. Не забудьте звернути увагу на такі параметри, як вантажопідйомність та стійкість до зносу, щоб забезпечити максимально тривалий і надійний термін служби вашої техніки.

Що слід знати жителям Чернівців про будівельне обладнання?

0

У сучасному будівництві без використання спеціальної техніки та обладнання не обійтися. Вони дають змогу прискорити процес зведення об’єктів, зробити роботу простішою, ефективнішою та безпечнішою. Якщо ви перебуваєте в пошуку надійних агрегатів, то варто завітати на сайт enersol.ua, тут представлений широкий асортимент електростанцій, компресорного та будівельного обладнання. Якість і приємні ціни вас порадують.  

Види будівельного обладнання

Залежно від споживчої групи, розділяють: побутове, професійне та будівельне обладнання. Зазвичай всі ці типи підходять як для домашнього майстра, так і професіонала. Пам’ятайте, якщо ви плануєте використовувати обладнання тривалий час, то краще, звичайно, віддавати перевагу професійному класу. Воно хоч і обійдеться дорожче, але більш надійне та довговічне, ніж побутові модифікації. Найчастіше в будівництві використовують:

  1. Бетономішалки — вони вважаються незамінним пристроєм для виконання різного виду завдань під час будівельних робіт або ремонту. Вибираючи їх, слід звертати увагу на потужність, габарити барабана, робочу напругу і температуру. Є також моделі, розраховані на тривалу і періодичну експлуатацію.
  2. Віброобладнання — використовується для видалення повітря з будівельних сумішей, під час укладання покриття для доріжок, заливки стяжки й фундаменту. При виборі цих агрегатів необхідно дивитися на матеріал виготовлення, потужність мотора, наявність або відсутність зрошувальної системи.
  3. Пневмоінструмент — надійне і дуже потужне обладнання. Воно є чудовою альтернативою гідравлічним і електричним аналогам. При цьому ціни на нього досить низькі. До пневмоінструменту належать: шурупо- і гайковерти, зубила, дрилі, шліфувальні машинки, молотки та інші. Вибір залежить від потужності, продуктивності, маси, зручності використання цього інструменту. 

Плюси використання обладнання для будівництва

Застосування агрегатів для будівництва має кілька важливих переваг:

  • Висока ефективність. За допомогою різних інструментів ви зможете виконати поставлені завдання якісно і без проблем порівняно з ручною працею. При цьому скоротивши час на виконання поставлених завдань, і збільшивши загальну продуктивність.
  • Мінімізація часових ресурсів. Ряд робіт, які можуть займати дні, і навіть місяці при ручній праці, за допомогою обладнання реально завершити протягом декількох годин.
  • Реалізація складних проєктів. Спеціальні інструменти будівельники можуть легко використовувати на великих висотах, вони зручні та мають легку вагу.

Щоб отримати всі ці позитивні моменти, слід серйозно підійти до вибору обладнання для будівництва. Звертайте увагу на сферу використання, бренд, характеристики та ціни.

Місце, де опановують ІТ: популярні спеціальності Чернівецького національного університету

0

Чернівці, як і інші великі українські міста, стали чудовим майданчиком для опанування ІТ-сфери – передусім, це забезпечують місцеві виші. Одним з найкращих у плані вивчення програмування став Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, який включено до рейтингу вишів DOU, пише chernivtsi-future.com.ua.  

Так, у Чернівецькому національному університеті представлено одразу кілька ІТ-факультетів, на яких навчають майбутніх програмістів. Готують таких фахівців тут на двох відділеннях – Інституті фізико-технічних та комп’ютерних наук та на факультеті математики та інформатики. Здійснимо невеликий огляд головних ІТ-факультетів цього вишу. 

Опанування ІТ в Інституті фізико-математичних та комп’ютерних наук 

Найбільше абітурієнтів, які прагнуть опанувати ІТ-сферу, приваблює Інститут фізико-математичних та комп’ютерних наук. Тут студентів готують одразу за трьома спеціальностями – інженерія програмного забезпечення, комп’ютерні науки та комп’ютерна інженерія. На кожному напрямку існують різні навчальні програми та плани, однак загальні ІТ-дисципліни, необхідні для опанування професії, залишаються однаковими для всіх. Серед таких, наприклад, теорія ймовірності, математика тощо.  

Навчаючись тут, студенти вишу опановують роботу з базами даних, особливості комп’ютерної графіки, специфіку штучного інтелекту, програмування мультимедіа. Окрім того, на заняттях майбутні ІТ-фахівці вивчають основи захисту інформації та криптографії. Це, здебільшого, ті навчальні дисципліни, які зосередженні на програмуванні та розвитку логіки. 

Цікавим “бонусом” для студентів Інституту фізико-математичних та комп’ютерних наук є можливість пройти курси дистанційно, адже вони викладені на сайті університету у розділі електронного навчання. Завітавши сюди, можна пройти освітні курси, незалежно від того, чи студент перебуває у стінах вишу, чи ні. 

Варто зазначити, що в Інституті фізико-математичних та комп’ютерних наук при університеті працює низка талановитих викладачів, левова частка яких працює паралельно у сфері ІТ та може навчати студентів, виходячи з власного практичного досвіду. Також в інституті працює кілька спеціалізованих комп’ютерних класів, кілька комп’ютеризованих лабораторій тощо. 

Опанування ІТ на факультеті математики та інформатики 

Факультет математики та інформатики при Чернівецькому національному університеті – ще одне місце, яке найчастіше обирають для себе абітурієнти, які прагнуть поєднати свою професійну діяльність з ІТ-сферою. Факультет представлений шістьма кафедрами і готує фахівців за спеціальностями “Комп’ютерні науки”, “Прикладна математика”, “Статистика”, “Прикладна математика” та “Середня освіта”. 

“Родзинкою” цього факультету є співпраця з ключовими ІТ-компаніями, відомими в Україні та світі. Так, зокрема, йдеться про потужну компанію SoftServe та Yukon Sofware, офіси яких працюють у Чернівцях. Студенти вишу мають змогу проходити практику в офісах цих компаній, а згодом – навіть працевлаштуватися тут. До слова, статистика демонструє, що більшість студентів факультету працевлаштовуються в ІТ-компаніях вже починаючи з 2-3-х курсів навчання.  

На факультеті студенти опановують штучний інтелект, методи аналізу даних та математичного аналізу, особливості роботи операційних систем, мови програмування та розробку веб-додатків. 

Випускники цього факультету – програмісти, аналітики та викладачі. Часто викладачі факультету рекомендують своїх найкращих студентів потенційним роботодавцям та долучають до власних ІТ-проєктів. 

Забуті сторінки історії: чернівецький іподром

0

Розваги у минулих століттях зовсім не були схожими на розваги сучасних містян. Так, чернівчани минулого проводили своє дозвілля у театрах, відвідуючи вистави та концерти класичної музики, ходили у кіно та робили ставки на тоталізаторі, спостерігаючи за кінними перегонами, пише сайт chernivtsi-future.com.ua

Так, наприкінці дев’ятнадцятого – на початку двадцятого століть у Чернівцях зародився кінний спорт, а відтак – з’явилися перші іподроми. Як це все відбувалося та чим особливі іподроми Буковини – читайте у матеріалі нижче. 

Розваги для еліти 

На фото – вигляд скакунів та управи

На час, коли у Чернівцях тільки зароджувався кінний транспорт, на інших українських теренах він вже активно розвивався. Одним з найбільших та найстаріших вважається іподром у Харкові, який заснували ще у 1848-му році, відтак – кінний спорт тут зародився ще раніше. Також цікавий з точки зору історії іподром діяв уже на той час у Полтаві. 

Згодом кінний спорт набув популярності і в Чернівцях – спершу це були локальні розваги для тогочасної буковинської еліти, які проводили військові. Вперше змагання такого роду провели у 80-х роках дев’ятнадцятого століття неподалік Садгори, де знайшли найбільш відповідну локацію.  

Вважається, що перші кінні перегони у Австро-Угорщині, до якої у той час належала і Буковина, здійснювалися за підтримки заможних представників населення. Здебільшого, підтримували перегони заможні землевласники та дворяни, які приходили дивитися на перегони та навіть робили ставки на те, який кінь виявиться найкращим у гонках та першим прийде до фінішу. 

Ставки на кінний спорт у Чернівцях 

Фото – кінні перегони у минулому

Згідно з архівними даними, колись іподром діяв на міському полі у Старій Жучці – тоді це було окреме село, а ще – у полі між дитячою обласною лікарнею та кавалерійською казармою. Влаштовувати перегони на польовій території потрібно було виключно у сприятливу для цього погоду. 

На початку двадцятого століття на Буковині виник так званий “Буковинський клуб панів”, куди входили переважно дворяни. Одна зі спеціалізацій цього об’єднання – не тільки за спільними інтересами поєднувати місцеве дворянство, а й сприяти діяльності справжнього тоталізатора. Зробити ставку на перегони можна було у касі товариства, яка діяла на вулиці Панській. Ставки були не надто високими, і їхня роль у кінному спорті полягала, здебільшого, у тому, щоб надати перегонам іншого значення, розпалити більшу цікавість серед глядачів. 

Нагадували про проведення чергових кінних перегонів у місті через рекламу, яка розміщувалася у газетах та журналах, які видавали у той час. Також на вулицях міста перед перегонами розміщували кольорові плакати з програмами – все для того, щоб привернути увагу якомога більшої кількості міщан. Реклама працювала як потрібно – такі події завжди збирали численну публіку, представників різних верств населення, місцеву еліту. 

Кінний спорт на Буковині розвивався б і надалі, однак у роки Першої світової війни його суттєво зруйнували. Знищили, зокрема, трибуни, а територію довгий час не використовували за призначенням, і тільки по завершенню воєнних дій відновили кінний спорт зусиллями тієї ж спільноти, яку перейменували. Товариство дбало про збереження традицій кінного спорту, тож навіть у ті роки вирішило звести новий потужний іподром на березі річки Прут. І його таки звели – за деякими даними, його розміри були величезними – іподром став другим за розміром у Румунії. 

У ті роки кінні перегони проводили з більшим розмахом, у ньому брала участь більша кількість учасників та глядачів.  

У радянський період кінний спорт не розвивався, тож змагання на іподромах практично не проводили.  

Як правильно підготувати фліпчарт для наради

0

Фліпчарт – це незамінний інструмент для проведення ефективних нарад. Він дозволяє візуалізувати ідеї, фіксувати ключові моменти та залучати учасників до обговорення. Перед тим як купити фліпчарт для корпоративних цілей, буде корисно вивчити особливості його використання. У статті розберемося, для чого потрібний і як правильно підготувати фліпчарт до роботи.

Для чого потрібний фліпчарт

Фліпчарт – це корисний інструмент для проведення тренінгів, презентацій та інших заходів. Він має цілу низку переваг, які роблять його незамінним помічником у різних ситуаціях. Серед переваг виділяють такі:

  1. За допомогою фліпчарту можна швидко та легко записувати ідеї, рішення, домовленості та інші моменти обговорення. Візуалізація інформації за допомогою схем, діаграм та малюнків робить її більш зрозумілою, що запам’ятовується.
  2. Учасники можуть записувати ідеї та пропозиції на фліпчарті, що стимулює активність та спілкування між співробітниками. Фліпчарт використовують для зворотного зв’язку, обговорення процесів.
  3. Наочне подання інформації робить її незабутньою, допомагає розставити акценти, намалювати діаграми, сприяти обговоренню питань.
  4. Фліпчарти мобільні – їх можна легко перемістити з одного приміщення до іншого. Для роботи з цим інструментом не потрібні спеціалізовані навички чи знання.
  5. Крім дошки, можна використовувати аркуші паперу для схем, нотаток, запису моментів. Існують інтерактивні рішення, які допомагають вносити зміни за допомогою спеціальних пристроїв.

Фліпчарт підходить для мозкового штурму, генерації нових ідей та рішень. Їх можна використовувати для презентацій та обговорень.

Як підготувати фліпчарт до наради

Від правильності та послідовності підготовки залежать результати обговорення. Перед зустріччю підготуйтеся:

  1. Визначте, які теми ви обговорюватимете. Можливо, потрібно намалювати попередні схеми.
  2. Визначте основні пункти порядку денного. Розподіліть час на кожен пункт. Продумайте, яку інформацію потрібно записати на фліпчарті.
  3. Заздалегідь покладіть фломастери та маркери, паперові листи для нотаток, губки, щоб не потрібно було шукати все одразу.
  4. Напишіть тему наради. Це допоможе учасникам зосередитися на темі, що обговорюється.
  5. Під час наради записуйте ідеї, рішення та домовленості. Використовуйте короткі фрази та зрозумілі всім символи. Структуруйте інформацію, щоб вона була легко читається.
  6. Використовуйте схеми, діаграми, малюнки, щоб зробити інформацію зрозумілою та незабутньою.

Заохочуйте учасників до того, щоб робили записи на фліпчарті. Ставте питання, щоб стимулювати обговорення. Використовуйте фліпчарт, щоб фіксувати ідеї, що виникають під час мозкового штурму. Це рішення допоможе оптимізувати роботу команди.

З вітерцем у небі, або як зароджувалася авіація Буковини

0

Літальний транспорт став чудовим винаходом людства – завдяки авіації стали можливими перельоти між країнами світу, з’явилися нові можливості туризму. Щоправда, розвиток авіації у світі та, зокрема, на Буковині, пов’язують не з туризмом, а з необхідністю вести бойові дії, пише сайт chernivtsi-future.com.ua

Так, авіація на Буковині розвинулася саме завдяки численним війнам двадцятого століття. Як це відбувалося, коли був здійснений перший політ та інші цікаві факти з історії авіації – читайте у матеріалі нижче.  

Перше знайомство буковинців з авіацією 

Авіація на Буковині та на інших теренах України розвивалася завдяки трагічним подіям двадцятого століття. Передусім, сприяла Перша світова війна, румунська окупація регіону, а також жахлива Друга світова війна. Необхідність здобувати перемоги у війнах змушувала авіаконструкторів та інженерів того часу плідно працювати, щоб подарувати керівництву чергову “машину” для бомбардувань та нальотів. 

Так, у жовтні 1910-го року, ще до початку Першої світової війни буковинці могли побачити у небі перший політ. Його здійснив інженер-авіатор Кашпар, який здійснив перший пробний політ. Ще через кілька днів він здійснив другу спробу, а тоді – підняв у небо літак типу “Блеріо” на висоту близько тридцяти метрів, здійснивши горизонтальний політ над чернівецьким летовищем та ловлячи захопливі погляди місцевих.  

Другим інженером-авіатором, який здійснив політ у чернівецькому небі, став румунський фахівець Аурел Влайку. Аурел Влайку назавжди вписав своє ім’я в історію розвитку авіації, адже був талановитим інженером, винахідником та авіаконструктором, пілотом. Інженер здійснив свій політ на власноруч спроєктованому літаку. За цією подією спостерігало понад тридцять тисяч захоплених глядачів. 

Той же рік виявився дуже “плідним” на польоти. Згодом у буковинському небі здійснили політ, з якого зробили низку знімків, які потім почали використовувати для дизайну листівок. 

Авіація Буковини у воєнні роки 

Через кілька років після знаменитого першого польоту у небі над Буковиною розпочалася славнозвісна Перша світова війна. Тоді ж авіацію почали застосовувати не у цілях демонстрації винаходів авіаторів, а задля ведення активних бойових дій. Вже з перших днів війни військові почали використовувати літаки задля розвідувальних дій. Ще згодом літаки почали використовувати і задля виконання бойових завдань, адже противник (Буковина тоді належала до Австро-Угорщини) завдавав численних авіаударів по Чернівцях. 

Австрійці, у свою чергу, завдавали ударів по російських на той час містах. Від таких авіанальотів страждало цивільне населення з обох сторін. Літаки у небі можна було побачити, коли ті відправлялися задля проведення оперативної та тактичної розвідки, а також коригування артилерійського вогню по противнику. 

У листопаді 1917-го року Росія та Австро-Угорщина підписали угоду про перемир’я, тоді ж припинилися бойові дії та перестали використовувати авіацію. Відродилася активність авіації тільки тоді, коли розпочалася окупація Буковини військами королівської Румунії. 

Куди кращим для розвитку авіації Буковини був мирний період. У час, коли настало перемир’я та спокій у країнах Східної Європи, відбулася реорганізація військово-повітряних сил Румунії та Буковини у її складі. Тоді з’явилися нові можливості та перспективи співпраці з сусідніми країнами, завдяки чому значно виросла якість авіації та стан літаків. 

З плином часу почала розвиватися і цивільна авіація. 1927-го року біля села Рогізна відкрили аеропорт “Чернівці”. 

Історія появи першої пошти у Чернівцях

0

Людям здавна потрібно було спілкуватися між собою та передавати важливу інформацію. З появою писемності це стало робити набагато простіше – зокрема, через кореспонденцію та листи. Так у світі з’явилася пошта, яка згодом поширилася і на українських теренах, в тому числі, і в Чернівцях, пише сайт chernivtsi-future.com.ua

Як на Буковині зародилася пошта, кому ми завдячуємо появі цієї справи та цікаві факти з історії цього способу комунікації між людьми – читайте у матеріалі нижче. 

Зародження поштової справи на Буковині 

Будівля поштамту

Початок розвитку поштової справи на Буковині датують другою половиною вісімнадцятого століття, однак деякі дані свідчать про те, що перша пошта у самих Чернівцях з’явилася дещо раніше. Так, науковець Сергій Осачук стверджує, що першими поштовий зв’язок у місті забезпечили шведи. 

Шведи, а точніше, шведське військо, осіло у Чернівцях на початку вісімнадцятого століття. Після свого розгрому під Полтавою у 1709-му році шведи почали відступати військом назад, до Молдовського князівства, та осіли дорогою саме у місті-серці Буковини. Тут вони пробули деякий час і для комунікації з керівництвом вирішили створити тут спершу військову пошту, а згодом – і цивільну. 

Поштова справа у Чернівцях, яку започаткували шведи, могла б розвиватися далі, однак з часом війська покинули місто – з цим відійшла і пошта.  

У другій половині вісімнадцятого століття пошта у Чернівцях знову відродилася – першу згадку датують 1772-м роком. Ще через десять років на вулиці Поштовій (Худякова) відкрився перший чернівецький поштамт, на звичному для сучасників місці. Ця вулиця, названа на честь поштової справи, не раз змінювала свою назву, однак до неї все рівно поверталася її стара назва, нагадуючи про важливість розвитку пошти та її роль. 

Перша “постійна” пошта у Чернівцях 

Відкриття першої “постійної” пошти у Чернівцях належить Іогану Паулю Фогелю. Саме з його особистої ініціативи у місті запрацювала така установа на постійній основі – 1781-го року він придбав земельну ділянку, де звів будинок та конюшню. Найімовірніше, що саме у цьому будинку колишній військовий кур’єр та канцелярист у військовій адміністрації Буковини і відкрив першу чернівецьку пошту. 

Спершу Фогель жив при своїй пошті, згодом, коли йому вдалося встати на ноги, він переїхав у інше приміщення, звідки наглядав за своїми поштовими справами. Таке явище було доволі звичним на той час і керівні працівники часто жили в установах, де працювали. 

Перші роки діяльності пошти на Буковині не були такими вдалими, як би цього не хотілося. Згідно з офіційними даними, в регіоні наприкінці вісімнадцятого – початку дев’ятнадцятого століття загальний баланс поштового зв’язку був від’ємним, і про фінансування справи мала дбати держава. Фахівці пов’язують такий факт з тим, що у ті часи населення Буковини у більшості було неписьменним. Відтак – люди не користувалися поштовими послугами, не передплачували журнали та газети. Однак держава розуміла важливість пошти та всіляко підтримувала її. 

Вочевидь, завдяки такі підтримці пошти державою до 1914-го року Чернівці стали важливим українським видавничим центром. Тут видавали “Буковинську Зорю”, газету “Буковина”, низку політичних газет та журналів. 

Про історію та важливість поштової справи у Чернівцях постійно нагадує будівля міського поштамту. Приміщення було здано в експлуатацію 1-го листопада 1889-го року і це була справді значуща подія для всього регіону – про новий “будинок пошти і телеграфу” писали усі тогочасні газети. Ця будівля і до сучасності виконує поштові функції, а також вважається пам’яткою архітектури місцевого значення. 

Храм Святого Архангела Михаїла у Чернівцях: два століття непересічної історії

0

Храм святого Архангела Михаїла у Садгорі має понад два століття непересічної історії. Колись Садгора була окремим містечком за 6 кілометрів від Чернівців і переважна більшість мешканців була євреями. Католицизм сповідувала лише десята частина тодішнього населення. Планувати побудову римо-католицького костелу почали ще 1794 року, але до практичних кроків дійшли лише за майже 20 років: у 1813 році було нарешті виділено кошти на будівництво, пише сайт chernivtsi-future.com.ua

Католиками допомагали навіть євреї

У 1814 році справа зрушила з місця. Відповідальним за будівництво був австрійський інженер Йоганн Бангольцель. Цікаво, що місцевий землевласник абсолютно безкоштовно надав земельну ділянку під будівництво, а у зведенні храму брали участь навіть євреї! 

Вже за рік – у 1815 році – храм було освячено під назвою “Римо-католицький костел Святого Михаїла”. Лише на рік його випередив костел Воздвиження Всечесного Хреста, який було освячено у 1814 році у центрі Чернівців. 

Костел став першою культовою спорудою з каменю у Садгорі. До цього для католиків була лише дерев’яна каплиця. Пізніше – наприкінці 19 століття – храм було навіть розширено, бо ж він не вміщав вже всіх бажаючих відвідати службу Божу.

Нині доглянутий храм радує око прихожан і, безперечно, є окрасою району Садгора. Проте так було не завжди.

Від храму до складу

Храм Святого Архангела Михаїла діяв і за часів Австро-Угорської імперії, і за часів Румунії, і навіть за часів Радянського союзу. Проте саме останній поклав край богослужінням. У 1962 році радянська влада у Чернівцях вирішила закрити культову споруду і перетворити її… на склад. До речі, через три роки місто Садгора увійшло до складу міста Чернівці.

Сплюндрування пам’ятки призвело до прикрих втрат, адже внутрішнє оздоблення, у тому числі фрески, було повністю втрачено. Дехто з колишніх прихожан навіть намагався не проходити повз храм – настільки болісним було усвідомлення втрати святого місця…

Хоча одразу після здобуття незалежності України храм було повернуто громаді, споруда ще довго залишалася занедбаною, прихожани ходили на службу по витоптаній на зарослому подвір’ї стежці. Не було навіть постійного священника. Всі вони приїздили на службу з інших храмів.

Проте з часом все почало змінюватися. Своє 200-ліття храм Святого Архангела Михаїла, який є однією з найстаріших римо-католицьких культових споруд на Буковині, відзначав у 2015 році вже у повністю оновленому вигляді. Сьогодні у храмі є навіть тепла підлога!

А ще його особливістю є шопка – різдвяний вертеп – з фігурками у людський зріст. Заради нього люди приїздять навіть з віддалених місць! Цікаво, що в позаріздвяний час ці фігурки можна побачити на подвір’ї храму – вони дуже подобаються дітям.

Нині храм радує садгорян та гостей району своєю доглянутістю, красивим шпилем та охайним подвір’ям. Колись святині також належав парафіяльний будинок (нині у приватній власності) та школа, де навчали релігії дітей (нині школа №37). Проте вже у 2005 році почалося будівництво нового парафіяльного будинку. Нині будівля має три поверхи, тут збираються прихожани, на горішньому поверсі живе та працює кілька монахинь. 

Тож коли будете у Садгорі, неодмінно загляньте сюди, щоб віддати шану храмові, який пережив багато драматичних подій, проте зміг відродитися і зараз милує око та душу!

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.